خوش شانسی من

سر کلاسهای تیوری معمولا با اول اسم موارد نام بردنی به پیشنهاد خود بچه ها اسم جدید میزارم تا راحتتر به ذهن بسپارن.

فصل چوبها ازون دسته درسهاییه که نام درختان با کاربریهای مختلف تنوع زیادی داره و حفظ کردنش کار سختی به حساب میاد.

من هم بدون آمادگی و حضور ذهن قبلی با بچه ها مشغول ساخت کلمه جدید بودیم که خیلی ناگهانی نگاهم به مبحث بعدی افتاد:

نرم چوبها:سرو, کاج, سرخدار!

بلافاصله بچه هارو که داشتن برای گردو, بلوط و چنار اسم انتخاب میکردن ساکت کردم و گفتم خوب بچه ها وقتمون کمه, بقیه مباحث رو هرکسی برای خودش بسازه.

...

هرچند وارد مبحث نرم چوبها که شدیم صدای خنده ریز ریز بچه ها رو گوشه و کنار کلاس میشنیدم.

/ 2 نظر / 44 بازدید
احساس چگونگی مزمن

یاد معلم فیزیکمون افتادم، آقای ظهیری. موقع درس دادن قانون «کیرشهف» وارد کلاس که شد اول بسم‌الله اسم این قانون رو روی تابلو نوشت و به بچه‌ها گفت بچه‌ها اینجا رو بخونین، این عنوان درس امروزمونه. قبل از هرچیز قشنگ اسمشو هرچی می‌خواید بخونید و تکرار کنید، هرچقدر دوست دارید بخندید تا بعدش بریم سراغ درس. و به این ترتیب هرچقدر بچه‌شیطونا ساعات قبل برنامه‌ریزی کرده‌بودن برای کرم ریختن به باد رفت و هرچقدر بچه‌مثبت‌ها استرس داشتن رفع شد. خلاصه زرنگ بود.